fredag 16. desember 2016

Prosjekt 4


Nå nylig har vi fått en oppgave som innebærer produktdesign!
Vi har måttet prøve å finne opp noe helt eget, eller la oss inspirere av noe annet og lage vår egen versjon,
Jeg lot meg først inspirere av den gode, gamle tripp trapp stolen som de fleste er kjent med. Ettersom jeg etterhvert innså at jeg ikke hadde kapasitet nok til å "modernisere" den på noe vis, så laget jeg min egne barnestol som inspirert av litt forskjellige ting. Det er altså en flerfunksjonell barnestol som skal kunne brukes så lenge barnet har bruk for en egen stol. Den er laget så man kan sitte fire forskjellige veier, men noen av disse sittestillingene er altså beregnet ut ifra hvor stort barnet er. Som man kan se på bildene nedenfor, så kan man se hvor seter er med sikkerhetsbøyle. Bøylen kan tas av og setet skal kunne justeres opp og ned ut ifra størrelsen på barnet. Man kan vende stolen om som man også kan se på et av bildene, da kan barnet enten sitte nedi den "gropen" som er der, setet kan tas av sammen med bøylen, så kan barnet bruke "ryggen" på det setet som bord. Det som også går an er at barnet sitter oppå det såkalte bordet, sitte beina nedi gropen og bruke nedre delen av stolen som bord. Det er det som spørs på hvor stort barnet er, altså hvilken vei barnet burde sitte. Det som også går an, om barnet vil se på TV, er at setet kan setter på igjen uten bøylen, og barnet kan sitte helt øverst på stolen når den blir lagt ned.
Jeg synes oppgaven var morsom og ganske utfordrende, men jeg kom i havn til slutt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar