fredag 2. juni 2017

PRØVEEKSAMEN

Juppjupp, nå har vi akkurat hatt prøveeksamen, så da skal jeg legge ut litt av det jeg har gjort og hva jeg har tenkt i henhold til det.
Oppgaven var et foreldresoverom med walk-in closet og de ønsket seg en krok de kunne trekke seg litt tilbake i å gjøre ting som for eksempel å lese eller å bare slappe av.

Jeg kan jo da begynne med moodboardet mitt:


Da vi fikk oppgaven hvor det sto at paret ville ha muligheten til å trekke seg tilbake for å lese, så tenkte jeg umiddelbart at jeg ville ha en slags "hyllebenk" som man kunne sitte på ved vinduet og ha bøkene oppbevart i samme hylle, sånn som det er bilde av øverst i venstre hjørnet i bildet. Jeg ble i hovedsak inspirert av det bildet som er nummer to fra høyre, og jeg bestemte meg for en slags "mid century" stil. Jeg ville ha en mørk blå vegg med møbler i teak.
Dessverre ble det ikke helt som jeg hadde tenkt, og mange små endringer ble til en ganske stor forskjell helhetlig.

Når det kommer til materialer så lånte jeg en litt mørk gulvprøve. Ganske lik den som er avbildet øverst i høyre hjørne, det var altså en parkett i eik.

Av farger, så brukte jeg 5249 Linblå, 1334 Benhvit og 7163 Minty Breeze fra Jotun. Jeg valgte å ha to kontrastvegger, som da ble i Linblå og Minty Breeze, også foreslo jeg å ha panel på resten av veggene, som da skulle bli malt i Benhvit. Jeg har tatt inn noen detaljer som har litt friske farger, som for eksempel en klokke, noen pynteputer og et par gardiner fra Ia Torgersen, som gjør at det blir sånn ca. den fargeskalaen som allerede er på moodboardet, så derfor velger jeg å ikke legge ut farge- og materialkartet mitt her, de fargene jeg har valgt ser heller ikke ut som de gjør i virkeligheten, på datamaskinen heller.

Jeg er sånn delvis fornøyd med resultatet mitt, og har fått konstruktive tilbakemeldinger som jeg tror vil hjelpe meg en god del når eksamen kommer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar