torsdag 27. april 2017

Stingray Stolen

Nå har jeg valgt ut noen møbler som jeg vil skrive om, og har blant annet valgt Stingray stolen, som er designet av den danske arkitekten, Thomas Pedersen.

Stingray stolen ble designet i 2002, og ble lansert i 2008. Det er en tolkning av den klassiske gyngestolen til Ray & Charles Eames, som ble lansert i 1948.
Stolen kan også minne om de gamle, klassiske designstolene fra 40-50 tallet. 

Stingray er det engelske ordet for piggrokke. Den store flyndren/fisken som svømmer langs havbunnen. Piggrokken er gjenspeilet i Stingrays stolen spesielle form og størrelse. Selv om stolen ser veldig spesiell ut, er sikkerhet noe av det som er blitt prioritert høyest under arbeidet med designet. 

Det store "skjellet" på stolen gir stor fleksibilitet. Her kan du både sitte, og nesten ligge i stolen, mens du slapper godt av.

Personlig er dette blant mine favoritter. Jeg synes den ser utrolig flott ut, og er definitvt noe jeg kunne tenkt meg selv.

Her er et bilde av Stingray stolen i hvitt:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar